Datum:
Type activiteit:
Lezing

Geologiewerkgroep Dinsdag 10 april 2018

Hans Steur houdt vanavond een lezing met de naam “Fossiel (On-)gedierte”.

Hier is alvast een toelichting bij het onderwerp:

“Tussen de planten op het land en in het zoete water krioelde het vroeger (net als nu) van de beestjes. Toch zijn fossielen van dit (on)gedierte buitengewoon zeldzaam. Ernaar zoeken heeft meestal weinig zin: je moet ze toevallig tegenkomen. Deze lezing gaat over miljoenpoten, kreeftjes, spinnen, degenkrabjes, schorpioenen, insecten en andere diertjes die in een ver verleden gefossiliseerd en in de laatste 100 jaar gevonden zijn. Hans Steur heeft zoveel mogelijk eigen vondsten, alsmede fossielen van bevriende verzamelaars in deze lezing verwerkt. De tijd die bestreken wordt, is gelijk aan de tijd dat er landplanten zijn, namelijk vanaf het Siluur tot heden.”

N.B.: Alle avonden van de Geologiewerkgroep worden, tenzij anders vermeld, gehouden op de tweede dinsdagavond van de maand; we beginnen om 19:30 uur en eindigen rond 22:00 uur.

Georganiseerd door:
Vertrekplaats: