dinsdag 8 oktober 2019

afd. De Noordwesthoek

Werkgroep Geologie

Beste mensen,

Hier volgen de datums van seizoen 2019-2020 en de onderwerpen die op deze avonden aan bod komen in De Meenthe (één avond staat gepland in De Klincke).

Afgelopen voorjaar hebben Bert, Marrie, Albert en Zwaan de vitrinekast van het Tuk’s T-huis aan een grote schoonmaakbeurt onderworpen. Komt u in de buurt, gaat er eens kijken want het ziet er weer spic en span uit.

Behalve dit jaarlijkse overzicht van onze activiteiten, sturen we op (on-)regelmatige basis een ‘Nieuwsbrief’ rond (een digitale nieuwskalender waarmee geprobeerd wordt geologisch verwante wetenswaardigheden onder de aandacht te brengen). Deze brief wordt verzonden aan alle leden van onze werkgroep waarvan we een emailadres hebben en daarnaast naar veel anderen binnen en buiten de KNNV die onze interesse in aardwetenschappen delen (maar geen lid zijn van onze werkgroep). Met verspreiding van informatie op deze manier hopen we (tevens) te bereiken dat meer mensen eens naar onze lezingen komen, misschien zelfs lid worden van de werkgroep.

In de Nieuwsbrief september/oktober staat een bijdrage van Jacob Kuiper naar aanleiding van een op 28 juni om 21:35 uur boven Noord en Oost Nederland waargenomen meteoor.

Aan ons (de leden van onze werkgroep) vraagt hij om een bescheiden bijdrage te leveren aan een binnenkort te starten zoekactie om delen van de meteoriet terug te vinden. Ook de Werkgroep Archeologie van Steenwijk (WAS) wordt uitgenodigd hieraan mee te doen.

We hopen op jullie aanwezigheid bij de lezingen (en voor zover van toepassing, bij de excursies).

Groeten van de stuurgroep,

Zwaan Beijk en Wim Brussee

(29 september 2019)

N.B.: wanneer in het hierna volgende overzicht een aankondiging schuingedrukt is, wil dat zeggen dat de betreffende activiteit georganiseerd wordt door de Werkgroep Geologie en Landschap van de KNNV-afdeling Epe-Heerde.