De KNNV is een landelijke vereniging en bestaat uit 50 afdelingen verspreid over heel Nederland. De KNNV is opgericht in 1901.
Ter ondersteuning van de afdelingen is er het KNNV bureau en het Landelijk Bestuur.
KNNV bureau
Het KNNV bureau geeft inlichtingen over de vereniging, organiseert landelijke projecten en verzorgt voorlichting.
Het bureau is telefonisch bereikbaar op dinsdag, woensdag en donderdag, van 10 uur tot 16.30 uur.
Adres: Boulevard 12, 3707 BM Zeist
Telefoon: +31 (0)30 231 47 97
E-mail: bureau@knnv.nl
Medewerkers: Yvonne van Putten (verenigingszaken), Marijke van Woerkom (communicatie en projecten).
KNNV-uitgaven
Alle KNNV-uitgaven zijn direct bij het KNNV bureau te bestellen, maar zijn ook in de winkel van de Vogelbescherming te koop.
Voor meer info kijk onder Uitgaven.
Rekeningnummer: NL46 INGB 0000 1038 55, t.n.v. de KNNV in Zeist.
Kijk voor de (financiële) jaarverslagen onderaan deze pagina.
KNNV Ledenadministratie
Jelle Schuurmans, Monnikenweg 2, 5682 PD BEST. Telefoon: +31 (0)499 399 429.
E-mail: ledenadministratie@knnv.nl.
Commissies
Binnen onze landelijke vereniging zijn de volgende commissies actief:
- Archiefcommissie
- Beleidsraad
- Kascommissie
- Natuurbeschermingscommissie
Website
Vragen over deze website kunt u richten aan de webmaster.
Stichting Fondsen
De Stichting Fondsen beheert de gelden uit giften en legaten. Zie wat de Stichting Fondsen KNNV voor u en uw project kan doen.
ANBI-status Zowel de KNNV als de Stichting Fondsen hebben de ANBI-status. Wij zijn dus erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling. Dit betekent dat u uw gift aan de KNNV en aan de Stichting Fondsen kunt aftrekken bij de aangifte van de inkomstenbelasting.